28 August 2011

Mango drink














I  love mangos and in fact I have a mangos label and this is one of my favorites drinks!



Ingredients (4 servings)


2 cups peeled cubed mango

Crushed ice


70 ml.  rum  or white rum


1  can   sweet  Condensed Milk

1 lemon (the juice)



Method

Place in blender mango pulp and add the condensed milk,  and lemon juice.
Whipp in blender. Add the rum and mix. 

Once incorporated all the elements, we proceed to shake until the ice crushed left (type or raspadillas frappe). It is recommended to serve at once. If something's broken left (which would be very strange!) You can put in a plastic container and keep in the refrigerator (not freezer) for consumption later in the day.

Serve in glasses.

If you want thinner add more ice or water.


You can do the same as non-alcoholic smoothie is delicious

Enjoy!


Im sharing this with



StoneGable
 
 
Nap-Time Creations
 
 








ESPAÑOL

Mango cocktail












Me encantan los magos y de hecho si quieren ver más recetas de mangos tengo un link de mangos.
Este es mi trago preferido y de vez en cuando lo hago igual que la Piña Colada.
La leche condensada en este caso le da una textura deliciosa y si se quiere más suave o líquido se le puede agregar más hielo o agua.


Ingredientes

2 tazas de mango pelado y en cubos
hielo picado o en cubos
limon su jugo
1 bote o tarro de leche condensada
70 ml de ron ( esto puede ser a gusto)

Preparación

En la licuadora o juguera colocar los mangos picados, la lech condensada y el jugo de limón.
Batir hasta tener una consistencia cremosa y suave.
Agregar el hielo picado Batir nuevamente en la licuadora.
Agregar el ron y mezclar bien.
Colocar en un jarro o cointainer  en el refrigerador mientras no se sirva.
Servir en copas
Si se quiere sin alcohol prescindir del ron
Tambien se puede hacer con pisco)

49 comments:

  1. Ideal para las noches calurosas con amigos, pero debe ser peligroso porque debe estar tan bueno que si te pasas de ron, que a mí me encanta, a ver luego se pone uno contento!!
    Gracias por este aporte.
    Besines
    Nieves

    ReplyDelete
  2. I prepare an alcohol free version...but I bet your is better!

    kiss

    ReplyDelete
  3. I love mangoes too and this look so refreshing, so good for the hot weather here.

    ReplyDelete
  4. Para mi con roncito mi Gloria bonita!!!
    ya regreso de mi ausencia de verano!!...te añore mucho y pense en todos vosotros..pero necesitaba desconectar del ordenador un poco!
    veo que sigues haciendo maravillas amiga..yo adoro el mango y este postre es muy tentador..y con calorías!!!!
    como está tu madre??..deseo que todo vaya viento en popa amiga..ya me contarás!
    Cariños mi linda!

    ReplyDelete
  5. This looks so refreshing Gloria. On a hot day like today it would be perfect!

    ReplyDelete
  6. Oh-la-la! I'll take one of those bad boys ;0)

    ReplyDelete
  7. Delicious like the kheers we make - not too sure about the rum though ;) cheers, priya

    ReplyDelete
  8. De esto no dejaba yo nada.

    Saludos

    ReplyDelete
  9. What a very easy and delicious drink. Sometimes I don't know what to make with mango, but this would be perfect!

    ReplyDelete
  10. Uyyy este cóctel de mango me ha puesto los dientes largos ;)
    Qué ganas de beberme uno bien fresquito ahora mismo!!!
    besitos

    ReplyDelete
  11. wow! que buen traguito! no me imagino cómo será con la leche condensada pero habrá que probarlo, eso sí, tengo que esperar unos meses porque lo tengo un tanto prohibido por ahora.
    ¡espero que todo ande bien! ¡buena semana!

    ReplyDelete
  12. This looks very refreshing. I will take two.

    ReplyDelete
  13. Qué delicioso, con o sin alcohol (bueno, con alcohol antes de cenar me gustaría más, jajaja). Gloria, no veo una lista de seguidores, de todos modos entro al blog por la foto de tu perfil. Veo que te gusta leer, pasá a conocer mi blog de lectores, tengo algunos posts en castellano, otros en inglés, espero te guste, un beso,
    Myriam
    http://theclubofcompulsivereaders.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. This is yummy. What a great way to enjoy mangoes.

    ReplyDelete
  15. I loves mango too, yours looks delicious and refreshing. Cute presentation.

    ReplyDelete
  16. Cool, tropical and delicious! Looks fabulous, Gloria!!!

    ReplyDelete
  17. Que delicia Gloria!!.....me encanta!!.....me tomaria mas de 1 copita!!..Abrazotes, Marcela

    ReplyDelete
  18. Este trago es un pecado! qué delicia! un abrazote Gloria y salucita!

    ReplyDelete
  19. Yuum, I love mangoes - this looks delicious!

    ReplyDelete
  20. I love mango and can't wait for our mango season :D

    ReplyDelete
  21. Que delicia Gloria! nos encanta el mango y no tardaré en probarlo. Gracias por tus amables comentarios, ¡que linda! Feliz semana, besos.

    ReplyDelete
  22. Me imagino que usas ron blanco?, no pensé que lo podría preparar por el pisco, pero si me das esa opción lo haré.
    Que rico amiga, me acuerdo cuando me esperaste con este aperitivo.
    Un beso.

    ReplyDelete
  23. Una delicia a mi el mango me gusta mucho
    Esta receta la gurdo
    besos grandes

    ReplyDelete
  24. Mangos and I don't seem to agree, Gloria. However, I sure would love a few of those cutie umbrellas!!!

    Thanks for sharing...

    ReplyDelete
  25. This drink makes me feel like I am on an island! What a great recipe. I bet the mango tastes sweet and sassy in this tropical drink. Thanks for bringing this fancy libation to ON THE MENU MONDAY!
    Yvonne

    ReplyDelete
  26. I just love mangos, and I love sweet, fresh tropical cocktails. This sounds like a perfect thirst quencher!!

    ReplyDelete
  27. Cierto Nieves pero es delicioso, yo me tomo dos como nada, je! besos

    Thanks Barbara this is delicious! gloria

    Thanks Annco, gloria

    Con ron es delicioso Juani, me gusta el ron, gracias por venir again,te eché de menos muchísimo, un abrazo, gloria


    He Vall we drink this any time LOL but in for summer, is true!! gloria

    Thanlks Chele, xx gloria

    Thanks Priya an thisnk is delicious with or without rum! gloria

    Thanks whats for dessert! gloria

    aah José Manuel tranquilamente me tomo dos, con el mango no tengo tope, me encanta, gloria

    Thomas I love mangoes every time, see others recipe of me in labels, this drink is easy and delicious! gloria

    te gusta el mango ? me encanta! gloria

    Gracoas Sole, buena semana para tí, gloria

    Thanks design works! gloria

    Take Two verónica, thanks LOL ,gloria

    Gracias Myriam pasaré a visitarte más tarde para ve rtu otro blog, gloria

    Thanks Zoe, gloria

    Thanks Amelia, x gloria

    Thanks Lizzy, thnaks for stopping byu, gloria

    Gracias Marcela tendría que hacer harto varios e repetirian, besos

    Gracias Moon, x gloria

    Thanks so mucha rebecca, gloria

    ReplyDelete
  28. Thanks Big apple, hope you are OK with Hurracan! xgloria

    Thanks a lot Lisa, gloria

    Gracias Rosana a nosotros tambien nos encanta el mango, gloria

    Gracias ten una buena semana, gloria

    Si Kako, pero con pisco es bueno tambien pero como no todo el mundo conoce el piscvo lo preparé con ron y tambien lo hice la otra vez con aguardiente, el mango es muy versátil. Si me acuerdo que te encantó cuando estuviste en la casa

    Gracias Angélica es fácil y rico, gloria

    Thanks Manu welcome again! gloria

    Oh Louise you dont like mangoes maybe like you try, anyway my mom love the umbrellas too, je, LOL gloria

    Thanks Yvonne, I love your On the menu Monday, gloria

    Thanks a lot Roz, gloria

    ReplyDelete
  29. Une boisson délicieuse. J'adore en plus la mangue.
    Peut-on faire cette boisson sans rhum, je pense que c'est trop fort pour les enfants.
    A très bientôt.

    ReplyDelete
  30. These are so..... cute and sound delicious! Thanks for stopping by my blog!

    ReplyDelete
  31. Mmm!! Ce drink semble savoureux à souhaite ma belle Gloria:)xxx

    ReplyDelete
  32. Now this is my kind of drink! Mango and rum?? Can't go wrong! Excellent!!

    ReplyDelete
  33. High Five on that .. i love mangoes too .. any time and any way :) This is my wish list to give a try :)

    ReplyDelete
  34. Hi lovely lady.
    I would like to have one right now. I did copy the Repcipe for my next Tablescape, Thanks so much for you sweet comments. I hope you have a great week..
    XXOO Diane

    ReplyDelete
  35. Merci beaucoup Nadji, je aime mangue , a bientot mon amie, gloria

    (is delicious too wothout rum)

    Thanks the Café sucré, gloria

    Merci Lexibule, gloria

    Thanks Kim I love too, gloria

    Thanks Kankana, try this you will enjoy Im sure! gloria

    Thanks Diane, you are so nice, have a nice week, gloria

    ReplyDelete
  36. Heavenly! I love the addition of rhum.

    Cheers,

    Rosa

    ReplyDelete
  37. Refreshing and delicious!

    ReplyDelete
  38. I love mango too, I am definitely try this! thanks for the recipe!

    ReplyDelete
  39. Thanks to all by your comments, gloria

    ReplyDelete
  40. This sounds like an awesome drink...love mangoes (and alcohol ;P)....salud!

    ReplyDelete
  41. Such a lovely refreshing drink with mangoes!

    ReplyDelete
  42. Thanks gilchef, x gloria

    Thanks a lot fivestars! gloria

    ReplyDelete

Thanks by stopping by you are welcome here.

NO SPAMS and ADS and Im not interested
And I dont like ads and I dont want them on my recipes. Thanks
All them will be deleted